fredag 5 mars 2010

Finns det någon rimlig förklaring?

Är det någon som har en rimlig förklaring till varför Antonsson helt plötsligt hugger kniven i sina tidigare vapendragare en efter en, samtidigt som hon har börjat gulla med sina forna fiender som hon fram tills nu har ansett att de inte har något existensberättigande?

Signaturen Kerstin skrev
:
I all omtanke och välmening så undrar jag:
Finns det ingen i Monicas närhet som kan hjälpa henne. Jag är övertygad om att hon behöver en läkarkontakt.
Visst KAN det vara så (som någon skrev) att hon har fått en liten stroke, och att det är förklaringen till hennes konstiga beteende den senaste veckan. Men mest troligt är nog att hon har gått in i väggen så starkt att hon har "tappat balansen".
Det är ju inte så konstigt om det är så.

Monica var inte förberedd på den form av bemötande hennes bok fick, och hon har ägnat mer än ett år åt att försvara sig. Hennes taktik har blivit sämre och sämre, samtidigt som hennes följeslagare har lämnat henne i en strid ström. Hennes största misstag var att inte ha "en Paul Ronge" vid sin sida från dag 1. Hade hon haft det, så hade hon hade hon befunnit sig någon helt annan stans nu.

Finns det någon annan teori?

18 kommentarer:

  1. Monica Antonsson verkar vara överkänslig mot kritik. Samtidigt så saknade/saknar hon tillräcklig kunskap och erfarenhet av att vara så uppmärksammad av så många som vill diskutera med henne att hon helt enkelt kanske saknar utrymme för att bemöta allt och alla på ett sakligt och respektfullt sätt.

    SvaraRadera
  2. Frågan är nog snarare hur ni som slickat MAs rumpa i ett år kunnat stå blinda för vad som händer. Vi är rätt många som inte alls ser någon beteendeförändring. Det enda som ändrats är att MA nu riktar slangbellan mot sin egen maffia. Ganska sunt av Monica kan jag tycka *lol*

    SvaraRadera
  3. //Jag har haft en superbra dag då jag bland annat har blivit intervjuad om hur det är att bli terroriserad av sådana som dig på nätet. Jag kommer att jobba stenhårt för att få bort möjligheten till anonymitet. Någon slags central registrering måste till.//


    Vilken tidning tror ni Monica "talar ut" i och hur kommer den att vinklas?


    Moderator på Familjeliv anger norskt namn - Anonymiteten måste stoppas!

    SvaraRadera
  4. Sjuk är Monica Antonsson, men det är inget nytt.

    Det här är inget nytt för Monica. Hon har agerat så här tidigare.
    Fast då har många i svansen som nu jämrar sig varit med i mobben och applåderat genom både egna inlägg på sina bloggar samt inlägg hos Monica.
    Nu har det råkat drabba en i mobben och plötsligt står mobben förvånad inför faktumet om hur det fungerar.

    Orsaken är troligtvis att Monica inte längre behöver varken VP eller någon av er andra längre.
    Ni har blivit överflödiga.

    Det försigår tydligen en hel del som inte är offentligt ännu.
    Hennes advokat har nog sagt till henne att göra sig av med ballasten.
    Eftersom Monica är snabbtänkt ser hon en till "motbok" och upphöjdhet framför sig.
    Då kan hon inte ha kontakt och vara kompis med någon som står på Australienpappans sida.
    En enkel ekvation.

    SvaraRadera
  5. Hon har ju tydligen tät kontakt med en förhörsledare, minns nu inte vad han hette. Och hon lät enligt uppgift en jursist skriva polisanmälan.

    Du ovan här, varför skulle hon fjärma sig från någon på Australienpappans sida? Det förstår jag inte. Och varför skulle en advokat/jurist rekommendera henne att göra det?

    SvaraRadera
  6. Det är ju för att MA nu har ställt sig på mammans sida. Ny bok på gång.

    SvaraRadera
  7. Jag gissar Aftonbladet och - "Monica Antonsson förföljs av bedrägliga sektmedlemmar på nätet. Fick mejl men förstår inte om någon i Sverige heter så. Finns en i Norge men det stod inte utlandsskickat på mejlet - kan ej vara sänt från Norge".

    SvaraRadera
  8. Ja man kan ju bara skicka mejl från det land man bor i. :-D

    SvaraRadera
  9. Ja ingen heter så i Sverige så då finns det ingen med det namnet. Monica har kollat med Interpol innan hon uttalade sig. För inte kan någon bo i Argentina och skriva på internet i Sverige. Det fattar väl alla.

    SvaraRadera
  10. EN GRÄVLINGS - EE:s - "DÖDSRYCKNINGAR"

    "Monica Antonsson sa...

    "[Från MA:s blogg]

    EE: Hej Monica!Jag tänkte ge min bild av det hela via mail istället.

    MA: Varför då? Du har delgivit hela världen din ogrundade kritik i flera dagar.
    Varför plötsligt privat?

    EE: Det som hänt tidigare kan tyvärr ingen av oss ändra på, och jag harockså bett dig så hemskt mycket om ursäkt, och tagit på mig skulden,för detta (via mail), om jag inte missminner mig helt.

    MA: Då var det också plötsligt privat. Vem fick skämmas?
    Inte du i alla fall.

    EE: Dock upplevde jag det som att du tog upp detta och slängde det iansiktet på mig när du för någon dag sedan skrev att "jag inte alltidhade rätt i mina teorier, och det hade vi ju grundligt fått erfara",eller något liknande. Dels tycker jag det är lite slag under bältet avdig att skriva så, och dels så begick du ju själv samma misstag somjag, eller hur?

    MA: Det var inget slag under bältet. I så fall hade jag blottat det hela inför alla.
    Det gjorde jag inte. Jag skrev så att bara du skulle förstå.
    Orsaken var att du skrev saker om mig som inte var sanna/relevanta. Orkar inte leta upp det.
    Ibland brister omdömet, EE.

    EE: Den kommentaren skrev du i samband med att jag sa ifrån tillordningsvakt 43, som jag tyckte var onödigt elak mot Ulrika Jansson.Jag uppfattade inte henne som oärlig eller trollaktig på något sätt,däremot som lite ny i gamet. Hon visste inte vad Majas krog var förnågot (vilket väl snarare borde hedra henne än att ligga henne i fatetom du frågar mig.) Något som tyvärr inbland förekommit här är attnågon eller några gjort sig lustiga på andras bekostnad. Sånt är någotav det värsta jag vet, och därför sa jag ifrån när Ordningsvakt 43gjorde narr av Ulrika härom kvällen. Du tyckte jag skulle tagga neroch kanske har du rätt i att jag överreagerade en aning, men jagtyckte det gick för långt helt enkelt. Förstår dock inte vad dettaskulle ha med "mina teorier" om någonting att göra?

    MA: Jag tror inte alls att det berodde på det. Det angick ju inte mig.
    Det måste ha varit något annat.

    EE: Om PV nu verkligen utgett sig för att vara någon h*n inte är så kundeh*n ju talat om det kan man tycka. Men att någon inte svarar på ettmail på några timmar tycker jag fortfarande inte är en ursäkt atthänga ut dem på det sättet du gjorde i förmiddags. Jag säger inte attdu inte får göra det, jag säger bara vad jag personligen tycker omdet.

    MA: Det måste vara jag som avgör det. Du får tycka vad du vill men min blogg är inte din arena. Du har tusen åsikter om hur jag ska hantera den. Skaffa dig en egen. Skriv dina åsikter där.

    EE: Det första inlägget du hade om PV, som nu är ersatt av detta,uppfattade jag mer eller mindre som ett hot. Du kanske ser det som etterbjudande när du uppmanar PV att ringa upp dig om h*n vill "stoppadetta", men det gör inte jag, vilket jag uppenbarligen inte heller varensam om. Den direkta frågan om vad som ska hända om PV inte gör somdu säger dyker ju onekligen upp, eller hur?

    MA: Det är verkligen inte frågan om vad DU uppfattade det som. Frågan är vad det verkligen VAR.
    Hot är ett brott men rubriceringen kräver ett uppsåt. Något sådan förelåg inte.
    Du drog växlar, inbillade dig en massa saker och torgförde det allt värre och mer högljutt för varje inlägg.
    Det var jag som var utsatt för bedrägeri.
    Han fick chansen att förklara sig.
    Då klampade du in i handlingen och tyckte något.
    Tag gärna reda på vad det handlar om innan du rusar åstad och anklagar andra för brott.
    Hur många brott har du egentligen anklagat mig för under en och samma dag och utan att ha minsta fog för det?
    Minst två i alla fall. Hot o PUL
    Det är dags att du tar tillbaka det - offentligt!

    05 MARS, 2010 09:20"

    SvaraRadera
  11. EE: Man kan också fråga sigvem som vågar lämna ut sitt riktiga namn när man har kniven understrupen.

    MA: Hallå där! Jag har inte bett honom nämna något namn någonsin.
    Hur kan du påstå det? Det är lögn.

    EE: TÄNK om det faktiskt är så att PV ex har skyddadepersonuppgifter,
    I så fall FÅR han inte lämna ut namnet. Det ställs krav på de skyddade också.
    MA: Men det var just därför skrev jag bara M Jernberg.
    Ansvaret är inte mitt förrän jag lovat att inte lämna ut namnet.
    Och det har jag ALDRIG gjort.
    Det är samma med ditt. Jag har aldrig lovat dig det.
    Försök inte ens.

    EE: h*n har angett dessa till dig, och du har lagt utdessa offentligt i alla fall,

    MA: JAG HAR ALDRIG BETT OM UPPGIFTEN.
    JAG HAR HELLER ALDRIG LOVAT ATT INTE FÖRA DEN VIDARE
    SKA DET VARA SÅ JÄKLA SVÅRT ATT FÅ IN DET I DITT HUVUD OCH BEHÅLLA DET DÄR?

    EE: nästan som ett straff fastän h*n gjortsom du bett och berättat vem som står bakom signaturen. Inte så kulför PV i så fall.

    MA: Du är ju sanslös!
    JAG HAR ALDRIG ALDRIG ALDRIG ALDRIG BETT ATT FÅ VETA VEM SOM STÅR BAKOM SIGNATUREN.
    MAILET FRÅN PV KOM SOM EN TOTAL ÖVERRASKNING. DET VAR VERKLIGEN INTE ENS KUL.

    EE: Så några felaktiga uppgifter tycker jag inte att jag har spridit.

    MA: Nähä. Har du spridit några som var korrekta då? Uppgifter om min blogg som någon sorts allmängods, brott mot Pul, påståenden om hotelser etc, etc, etc

    EE: Jaghar bara sagt vad jag tycker. Varför ska jag skämmas över det?

    MA: Du behöver inte skämmas för det.
    Du kan säga precis vad du tycker men du behöver ju inte göra det i min blogg.
    Problemet är nämligen - det är inte sant!
    Och då är det ju lögn faktiskt!

    EE: Det jag reagerat pmed dina inlägg de senaste dagarna är att dubemöter allt
    jag skriver med att jag
    1) är korkad

    MA: då tyckte jag väl det

    EE:
    2) ljuger

    MA: då gjorde du väl det

    EE:
    3) borde skämmas

    MA: det bör du nog

    EE:
    4) inte alls -

    MA: ke???

    EE: Jag har aldrig någonsin beskrivit dig som korkad, ointelligent,trögfattad eller liknande och tycker det var väldigt onödigt av digatt beskriva mig som sådan.

    MA: Jasså du. Du har under dagen beskrivit mig som precis allt inklusive brottsling.

    EE: Med hela detta vill jag dock betona att jag INTE är ute efter attbråka med vare sig dig eller någon annan.

    MA: Ditt sätt att bedriva fredsarbete är verkligen unikt.
    Det funkar inte så bra.

    EE: Känns lite som att vad jag än skriver blir det fel, men jag hoppas duförstår vad jag menar.

    MA: Ja, det har du rätt i. Det mesta du skriver blir fel, känns det som.
    Och kom för all del ihåg,
    Jag lovar absolut inte att bevara vare sig ditt namn eller det som står i dina mail för mig själv.
    Jag har aldrig någonsin bett om uppgifterna.

    Mvh EE
    05 MARS, 2010 09:20

    SvaraRadera
  12. Monica Antonsson till EE: "Jag lovar absolut inte att bevara vare sig ditt namn eller det som står i dina mail för mig själv."

    Hur känns det nu då EE? Önskar du att vi dammsuger nätet efter något du sagt, eller vill du hellre att vi gör textanalyser och påstår att du skrivt mejl i något elakt syfte?

    Eller du kanske vill ha bägga två "behandlingarna."?

    SvaraRadera
  13. Hur kommer det sig att EE får vara anonym?

    Ja just det. EE är ju inte anonym för Monica Antonsson. För att freda sig mot "trollen" och "häxorna" så måste hon ha en för andra anonym grävling.

    SvaraRadera
  14. Att använda sig av en anonym grävling och lägga ut textanalyser om en namngiven person och en anonym grävling som dammsuger nätet om information om en namngiven person som hängs ut som pedofil är ju fel om man tycker det är fel att anonyma får kritisera och skriva om namngivna.

    Men det tycker alltså inte Antonsson eftersom hon själv har medverkat till detta.


    Så mycket för hennes kamp om att folk inte ska få vara anonyma.

    Det är skrattretande att hon själv använder sig av anonyma men ska göra allt för att möjligheterna att få skriva anonymt ska få försvinna.


    Får man inte skriva anonymt så kan man ju skaffa en målvakt som lägger ut det man vill ha ut. Vi kan kalla målvakten Tanton Monicasson, hon ställer upp och lägger ut info som inte folk törs stå för själv. *muahaha*

    SvaraRadera
  15. Saxat idag från Monica Antonssons trivsamma lilla blogg

    "SÖNDAG 7 MARS 2010

    Kära "[NN]"...

    Jag fick under förra inlägget en kommentar från Lena som ibland figurerar här på bloggen. Hon som är skyddsängel till Sofie och Niklas, ni vet.
    Jag höll på att skratta ihjäl mig.
    Ha nu inga stora förhoppningar om just det. Det gick nämligen snabbt över.
    Lenas kommentar är så speciell att jag har lyft upp den till ett inlägg bara för att kunna svara en vilsen liten tant vid namn Bitten.
    Snälla "[NN]",
    Räcker det inte med Majas blogg och nättidningen Ruffel & Båg för din oemotståndliga lust att sprätta hönsskit på mig? Måste du starta en egen blogg för ändamålet också?
    Ja, jag vill förstås inte vara otacksam men undrar lite försynt vad som flugit i dig.
    Jag har 44 mail från dig i min mailbox. Det är ungefär som att ha en låda på vinden med sånt man inte vill ska komma i orätta händer.
    Jag har ditt vykort från Japan upptejpat på datorn. När du var där snackade alla skit om dig på nätet. Du hade bara mig.
    Jag pratar ibland med min granne om dig. Hon har ju också en son där borta. Du brukar dessutom skicka länkar så att jag ska kunna ta del av dina bilder. Varför har du svängt 180 grader?
    Om jag plötsligt inte längre duger som kompis så kunde du väl bara ha slutat upp med att vara privat. Det hela skedde ju helt på ditt initiativ. Måste du fara omkring över hela internet och hitta på saker och ting som är hur tokiga som helst när du faktiskt kan lyfta luren, ringa upp och fråga hur saker och ting förhåller sig? Det verkar vara en konstig drift, tycker jag.
    För din skull, "[NN}", ska jag sanningsenligt men med ett visst mått av humor och fingrarna i kors svara på dina funderingar direkt i Lenas kommentar nedan..."

    ---

    Lägg särskilt märke till det subtila hotet: "... komma i orätta händer..."

    SvaraRadera
  16. Vad NN bland annat reagerat på är dom reaktionära och mindre främlingsvänliga tongångarna ibland på den trivsamma bloggen.

    SvaraRadera
  17. Nu hängs en av grävlingarna ut på den trivsamma bloggen, efter att h*n försökt förklara varför hon skrivit som hon gjort.

    ----

    "Och så här skriver EE...
    Hej Monica!
    Ojojoj vad fel det här har blivit. Jag ska försöka förklara.
    Samma dag som du lade ut inlägget "Jag har inte ändrat uppfattning" så hade jag precis fått ett extremt obehagligt samtal som vände upp ochner på hela världen. En av mina vänner hade försökt ta livet av sigoch låg på sjukhus. Jag skulle inte ha satt mig vid datorn alls dendagen. Halvvägs på väg till sjukhuset ringer dom dock och meddelar attdet är lika bra att jag vänder hem igen eftersom min vän inte är kontaktbar över huvudtaget.
    Efter detta följer åtskilliga timmar olidlig väntan där det enda jag kan tänka på är hur det är med henne, hur detta kunde hända och liknande.
    Jag var totalt ur balans och borde såklart inte ha gett mig in i några diskussioner på din blogg överhuvud taget. Timmarna blev till dagar och dygn. Det jag fick veta om min kompis tillstånd var ytterst lite, vilket förstås inte gjordesaken bättre.
    Så de senaste dagarna har jag bokstavligen inte varit mig själv. Jag ser nu när jag tittar tillbaka i kommentarsfälten hurklumpigt jag uttrycker mig och jag ber om ursäkt för detta.
    Jag tänker att du kanske vet lite om hur man kan känna sig som anhörignär sånt här händer? Det har tagit mig flera dagar bara att komma över chocken, och det är inte förrän nu jag känner mig något sånär människa igen.
    I den mån jag alls kommer kommentera något i din blogg igen så lovar jag att hålla en vänlig ton. Jag kan förstås inte lova att jag kommer hålla med dig om allt, men som sagt, ska man uttrycka en annan åsikt ska man göra det sakligt, vilket jag knappast gjort på senaste.
    Begriper knappt hur jag kunde skriva en del av det jag skrev, det enda jag kan säga är att de senaste dagarna varit ett totalt töcken för min del.
    Så alltså: Hoppas du kan förstå och att du inte behöver vara arg på mig mer.
    Förlåt, Monica./EE
    UPPLAGD AV MONICA ANTONSSON KL. 3/07/2010 04:56:00 EM 1 KOMMENTARER"

    ---

    Management by fear?

    SvaraRadera
  18. Ja tydligen.

    ---

    Anonym sa...
    Hej Monica!
    Tack för att du lade ut min ursäkt.

    Hoppas på att vi kan gå vidare nu!

    Mvh EE

    07 MARS, 2010 22:37
    Monica Antonsson sa...
    Självklart EE

    08 MARS, 2010 01:27

    --

    Vad EE säger är i själva verket. Tack för att du inte har hängt ut mig då jag medverkade till några grävjobb som slog allvarligt fel när du publicerade dem på din blogg.

    SvaraRadera